Skoleleder

Skoleleder Nivå Skole

Et af de mest spændende skolelederjob er blevet ledigt på Nivå Skole:
Erfaren skoleleder med mod på spændende forandringsprocesser søges til Nivå Skole

Vi søger en erfaren skoleleder med talent for forandringsledelse og et stærkt fokus på udvikling af det ”fælles vi” og forankring af en fælles kultur på en samlet Nivå Skole. Overblik, evne til at styre større forandrings- og udviklingsprocesser samt et veludviklet talent for at stille sig op på ”ølkassen” vil være centrale kompetencer, vi efterspørger udover en velfunderet skolefaglighed.

Nivå Skole har netop gennemført en spændende visionsproces, som elever, medarbejdere og ledelse i fællesskab har formuleret. Nu skal visionen ”vi lærer i virkeligheden sammen – gennem aktive, kreative og meningsfulde processer” foldes ud og gives liv sammen med den videre implementering af de fælleskommunale pejlemærker for fremtidens skoler i Fredensborg Kommune.

Samtidig står Nivå Skole midt i en udviklingsproces frem mod 2025, hvor en helt ny Nivå Skole forventes at åbne dørene i Nivå Bymidte; en bymidte der inden for få år ser helt anderledes ud end i dag. Den centrale del af bymidten bliver et ’Generationernes Hus’, der ud over en helt nybygget moderne skole kommer til at indeholde et moderniseret bibliotek/kulturhus, idrætshal, plejecenter og svømmehal.

Som skoleleder kommer du til at stå midt i den proces allerede fra efteråret i år samtidig, med du skal stå i spidsen for at samle skolens matrikler i en overgangsperiode på én matrikel. Det fordrer, du evner at indgå i en tillidsfuld dialog og et involverende samarbejde med medarbejdere, MED-udvalg og skolebestyrelse, så alle oplever, at de kan følge med i processen og forstår, hvor det bringer skolen hen.

Det er nødvendigt, at du er en stærk kommunikator, der kan sætte retning og få følgeskab både i dagligdagen og i udviklingen af den nye skole; en skole der samtidig er en drivende kraft i et aktivt og mangfoldigt bysamfund med mange interessenter. Nivå Skole skal være en attraktiv skole, der er borgernes første valg og en attraktiv arbejdsplads for dygtige lærere og pædagoger; både nu, i byggeperioden og i den nye skole.

I forhold til tilblivelsen af den nye skole vil du få en helt central rolle i de kommende år. hvor skolen i tæt samarbejde med relevante interne og eksterne aktører og interessenter skal planlægge form og indhold i den nye skole. Der vil løbende skulle tages stilling til rigtig mange praktiske ting både i byggeperioden og i den efterfølgende indflytning – og der vil være brug for løbende at kommunikere og involvere personalet helt frem til tiden efter de nye fysiske rammer er taget i brug.

Som vores nye skoleleder skal du samtidig stå i spidsen for den stabile daglige drift af en ambitiøs og veldrevet skole i et mangfoldigt område, hvor forskellighed ses som et aktiv.

Nivå Skole har omkring 700 elever fordelt på 3 spor fra 0. til 9. klasse og ca. 100 medarbejdere på skole og SFO. Skolen er i dag opdelt i to afdelinger – indskoling 0.-5. klasse og udskoling 6.-9. klasse – på hver deres matrikel. Nivå Skole har tilknyttet to SFO1-afdelinger og en SFO2 i egne lokaler tæt på de to afdelinger.

Udvikling går hånd i hånd med styr på maskinrummet. Vores forventning er derfor også, at du har ”styr på pengene”, erfaring med drift af en skole fra tidligere ansættelser og mestrer disciplinen at lede gennem ledere, medinddragelse, vise retning, skabe følgeskab og fællesskab.

Du kan læse mere på Fredensborg Kommunes hjemmeside, hvor du også kan læse en job- og kompetenceprofil.
Vil du vide mere kan du ringe til centerchef Marianne Ingeholm Larsen på telefon tlf. 2551 8957 (bedst efter kl. 16) eller til pædagogisk leder på Nivå Skole Lola Nielsen, tlf. 2498 9740.

Ansøgningsfrist:
19. maj 2021 kl. 23:59

Kontaktperson: Marianne Ingeholm Larsen/Lola Nielsen

Telefon: 25518957/24989740

Du skal sende din ansøgning via dette link til Fredensborg Kommunes hjemmeside