UU-vejledning på Nivå Skole

Vejledning af unge om uddannelse og job varetages af UU-vejlederne i Den kommunale Unge Indsats i Fredensborg Kommune: ”Ungeteamet”.

Vejledningen består i kollektiv vejledning, herunder undervisning i faget Uddannelse og job, individuel vejledning og gruppevejledning. Formålet er, at eleverne bliver afklaret omkring- og parate til deres valg af ungdomsuddannelse eller andre aktiviteter, der leder hen imod at kunne på begynde en ungdomsuddannelse.

Den individuelle vejledning er en del af den særlige indsats for elever, der er parate til andre uddannelsesaktiviteter mv. end gymnasiale uddannelser og erhvervsuddannelser, der er et samarbejde mellem elev, forældre, skole og UU-vejleder. UU-vejlederen følger den unge indtil det 25. år, hvis der skulle blive behov for vejledning senere hen.

UU-vejlederen på Nivå Skole er:
Dan Bruun
danb@fredensborg.dk